zápisky

Vianočná nádielka

25. prosince 2015 v 11:24 | Casion
Prajem pekný prvý sviatok vianočný!

Dúfam, že ste Štedrý deň prežili v zdraví, a že všetko prebehlo v pohode a tak, ako ste si to želali. U nás prekvapivo všetko prebehlo dobre, poobede som nachystala s maminou štedrovečerný stôl, tentorok sme urobili zmenu vo výzdobu a ladili sme ju do zelenej a zlatej. Večera prebehla tiež dobre, žiadna zaskočená kosť, všetko chutné, atmosféra vianočná, jednoducho pekné Vianoce :-)

Po vychutnaní si skvelej večere sme sa presunuli
do obývačky k stromčeku, kde nám
už Ježiško nachystal hromadu darčekov.
Každý z rodiny sme dostali niečo a všetci sme pokojní. Napríklad darovali sme si Soda stream,
stroj na vyrábanie bublinkovej vody, ktorý sa
u nás určite hodí.

Rok s rokom sa stretol a opäť sú tu Vianoce!

24. prosince 2015 v 8:02 | Casion

A Hermiona má skutočne pravdu, pretože je Štedrý deň. Takže vám všetkým prajem šťastné a veselé Vianoce!
Prajem vám najmä veľa pohody, zdravia, šťastia a žiadny stres. Pekne úsmev na tvár, buďte v kruhu tých, ktorích máte radi.
Snáď vám pri štedrej večeri nezakočí žiadna kosť (ak máte rybičku) a samozrejme vám prajem hromadu darčekov, ktoré vás potešia! Snáď si nájdete aj nejaký ten knižný darček!

Knižný zraz v Bratislave

13. prosince 2015 v 12:40 | Casion
Peknú tretiu adventnú nedeľu vám prajem!

Včera som sa zúčastnila knižného zrazu v Bratislave. Hlavným organizátorom bol náš web Fantasyknihy.eu, kde píšem aj ja, ako si zrejme pamätáte. Úspešne som dorazila do Bratislavy, úspešne ma našla Gabika, blogerka Hay Lin z blogu magic-sword.blog.cz, s ktorou sme sa dohodli, že sa stretneme. Takto vo dvojici sme sa pripojili k čakajúcej skupinke knihomoľov a zamierili sme do reštiky.

Spočiatku sme boli trošku rozskupinkovaní, ale postupne sa rozprúdila debata, spoznala som mnoho nových ľudí (všetci boli noví, poznala som tam asi jedného človeka keď som tam šla :D ) a som skutočne rada, že som na zraze bola. Príjemné rozhovory, knižné aj neknižné, mnoho skvelých ľudí, nové záložky, ktoré som si priniesla domov (a sú úplne božské!)...

Navždy sa zachová,...

23. listopadu 2015 v 14:50 | Casion
Pekné pondelkové poobedie prajem :-)

Ak sem-tam sledujete Facebook stránky, zrejme viete, že v piatok som mala stužkovú slávnosť.

Takže som už aj ja hrdý majiteľ zelenej maturanstkej stužky. Všetko prebehlo dobre, i keď samozrejme bolo veľa stresu a chaosu a nie všetko vyšlo úplne na 100%, avšak výledný efekt je super.

Bavili sme sa, aj rodičia aj profesori aj partneri, program viac-menej vyššie, nástup bol super a zábava trvala až do tretej ráno.

O jedenástej sme mali častušky, ktoré som čítala ja s kamarátkou Marikou a mali úspech, čo ma potešilo, keďže som sa vo veľkej miere podieľala na ich vzniku. Taktiež ma potešila častuška na mňa, ktorú mi vymysleli.

Okrem zelenej stužky mám doma aj pohár a v chladničke ma ešte čaká mini-tortička. Častušku si dám zrejme zarámovať a niekde si ju zavesím :D
(Všetko to môžete vidieť na fotke)

Zopár slov z dnešných dní...

10. listopadu 2015 v 17:05 | Casion
Pekný utorkový podvečer vám prajem!

Idem trošku vypisovať zo života, trošku objasniť stav okolo blogu a najbližšej doby.

Začnem trošku so školou. O tom, že časovo to je náročné sa nemusím rozpisovať, viacerí to poznáte. Možno si pamätáte, možno nie, som už v maturtinom ročníku a tak samozrejme prichádza stužková slávnosť a s ňou späté prípravy.
A viete čo je desivé?
Že stužkovú máme už budúci piatok, 20.11. takže sa to veľmi priblížilo a prichádza čas, kedy musíme najviac zamakať a nacvičovať program, nástup, gaudeamus, asi celkom máte predstavu o čo ide. Samozrejme, vymýšľanie častušiek, kde sa ako inak angažujem a...
Z toho vyplýva ešte menej voľného času než doteraz, keďže po škole ostávame v škole...

Halloween v mŕtvom štýle

2. listopadu 2015 v 16:02 | Casion
Trošku s odstupom, ale idem sa vám pochváliť ako som strávila Samhain/Halloween. Zameriam sa najmä na večer, keďže cez deň som viac menej upratovala, potom sme boli na návšteve, na cintoríne a ešte som mala skúšku z divadla.
Napokon som sa okolo šiestej začala pripravovať na pre mňa už tradičnú Halloweensku párty v meste. Toto bol už tretí rok čo som bola na Halloween v meste v kostýme a stále ma to baví, je to super zážitok.

Tento rok som išla so mesta s kamarátkami Valikou, Jazmínkou a jej spolužiačkou Naty, samozrejme všety v maskách.
A ako som vyzerala ja? Hrozne :D

Zo života stredoškoláka

7. října 2015 v 7:30 | Casion

Ahooojte!

Po dlhšej dobe prispievam opäť článkom zo života, tentoraz ide o jednu školsko-mimoškolskú akciu, ktorej som sa zúčastnila. V našom hlavnom meste, Bratislave, prebieha burza vysokých škôl zo Slovenska, Čiech i zo zahraničia, školy a jedntlivé fakulty tam majú svoje stánky a je to teda príležitosť pre budúcich vysokoškolákov, aby sa niečo dozvedeli a získali odpovede na svoje prípadné otázky ohľadom tej ktorej školy.

Našla škola zorganizovala exkurziu na túto burzu a tak sme včera skoro ráno vyrazili autobusom do Bratislavy. Na burzu som pôvodne išla s tým, že mám vybraný odbor, ktorý chcem študovať a už si iba nájdem adekvátnu vysokú školu. Ukázalo sa však, že nie som až tak pevne rozhodnutá ako som si myslela.

O rok staršia, o dve knihy bohatšia

28. září 2015 v 16:02 | Casion
Možno ste zaregistrovali krátky oznam v záhlaví blogu, ktorý informoval o mojej neprítomnosti z dôvodu odchodu na chatu. Minulý pondelok som mala narodeniny, už devätnáste, och Merlin ako rýchlo to letí. Rozhodla som sa preto s priateľmi ísť na chatu, avšak pre zlé počasie som bola nútená takúto mini oslavu preložiť. Ťažko povedať na kedy, ale snáď sa jej niekedy dočkám.

Každopádne, víkend bol veľmi príjemný. Bola som s priateľom, ktorý mi ako darček daroval krásnu a veľmi chutnú tortu v tvare knihy, z ktorej som bola a aj stále som nadšená. Tortu som na narodeniny nemala už dlho, takže mi urobil radosť a tým, že je to kniha dvojnásobnú.
V sobotu večer sme boli s priateľom a známymi v meste, trochu posedieť, zatancovať a odreagovať sa a veru, dobre mi to padlo.

Technické múzeum v Prahe

21. srpna 2015 v 8:13 | Casion
Mám tu pre vás sľúbené fotky z Národního technického muzea v Prahe, kde som sa bola s rodinou pozrieť. Múzeum je neskutočne veľké, šesť poschodí, veľa expozícií a výstav a ani sme všetky neprešli.
Zamerali sme sa najmä na dopravu zloženú z automobilov, motocyklov, bicyklov a lietadiel. Boli sme sa pozrieť na výstavu parných strojov, domácich potrieb, Chémia okolo nás a Meranie času, kde vystavovali najrôznejšie hodiny.

Fotky som vybrala iba niektoré, ak by ste si však chceli pozrieť ďalšie, mám ich v albume na mojom osobnom profile na FB. Mali by byť prístupné verejnosti, takže ma nemusíte mať v priateľoch a môžete si ich pozrieť. Album nájdete tu.

Výlet do Prahy

19. srpna 2015 v 11:02 | Casion
Prajem pekný deň!

Včera večer som po dlhej a zlej ceste konečne dorazila domov z návštevy u rodiny v Čechách. Priniesla som si pár kníh (požičané a jedna kúpená), hromadu zážitkov a taktiež mnoho fotografií.

Strávila som dva dni chodením po Prahe, druhý deň, žiaľ, pršalo, takže sme museli chodiť narýchlo a fotiek je podstatne menej, avšak zážitky ostávajú.
Navštívila som najznámejšie pamiatky, ktoré som už videla ako dieťa, ale už som si na ne spomínala iba matne.
Z hlavného mesta som videla napríklad Pražský hrad, Orloj, rozhlednu, Václavák,... A v posledný deň taktiež Národné technické múzeum v Prahe. Z technického múzea mám taktiež veľa fotiek, tie by som však rada pridala v samostatnom článku, dúfam, že vás zaujmú :-)

Navštívila som aj Palác knih na Václavaku, kde som si kúpila jednu knihu. A v dome mojej rodiny som našla niekoľko desiatoch starých kníh, tak som si domov nejaké poičala, najmä klasiku ako napríklad Remarqua, G. Boccaccia,...

Niekoľko fotiek, zo 150 sa vyberalo ťažko :D

Výhľad na Prahu

I am back

13. srpna 2015 v 20:40 | Casion
Dobrý večer priatelia (vybehnime na polia.... :D)

Hlásim sa, živá a zdravá a konečne doma, keďže som na veľkú zlosť našej vedúcej na brigáde zdrhla domov skôr, než som plánovala. Cez víkend totiž idem s rodičmi k tete do Prahy, taký menší výlet.

Čo sa týka brigády, bola to katastrofa, des, mordor, no jednoducho ako brigáda :-).
Práca sama o sebe bola fajn, pracovali sme v hale, kde sa zavárala zelenina, najmä uhorky, paprika, baranie rohy... O uhorkách sa mi aj snívalo :D. Horšie bolo, že človek celú pracovnú dobu (8 alebo 16h) okrem prestávky stál na nohách, čo bolo skutočne úmorné. Navyše v gumákoch, moje nohy boli skutočne na pokraji zrútenia.

2.8. Na dlhšiu dobu zamestnaná....

2. srpna 2015 v 8:39 | Casion
Dobré ránko!

Mám pre vás trochu nemilú správu a preto prejdem rovno k veci. Odchádzam. Kam? Na brigádu. Na ako dlho? Ťažko povedať ako dlho tam vydržím :D Ale na dva alebo tri týždne, čiže pomerne na dlho. A kam? Na Moravu (bližší popis asi nie je potrebný, ale kdesi pri Uherskom Hradišti to je tuším).

A čo z toho vyplýva?

Okrem toho, že budem makať ako fretka a hádam si aj niečo zarobím z toho vyplýva jendoduchý fakt, že nebudem na blogu. Mrzí ma, to, vraj je niekde poblízko ubytovne wifi, avšak neviem si predstaviť, že by som po takej osem alebo šestnásť hodinovej smene mala ešte sedieť na internete. A druhá vec, notebook so sebou ťahať nemienim...

Júlové dobrodružstvá

31. července 2015 v 8:12 | Casion
Po dlhej dobe opäť raz akési zhodnotenie mesiaca. Prišlo mi to ako fjan nápad urobiť niečo takéto, keďže sme v polovici prázdnin ( ach, ako strašne to znie ) tak sa trochu poďme pozrieť na to čo som zažila, prečítala a...

Zatiaľ som prečítala osem kníh, nie je to nejako extra veľa, ale som spokojná. Uvidíme koľko kníh to bude na konci prázdnin :-). Knihy, ktoré som prečítala a ktoré mám rozčítané samozrejme nájdete v zozname Knižnej výzvy.

Najväčším zážitkom prázdnin je zatiaľ dovolenka, na ktorej som bola s priateľom a kamarátmi. Boli sme v Chorvátsku, máme mnoho zážitkov a cestou späť sme sa zastavili v zábavnom parku, kde ma ukecali na bungee jumping. Ak by ste si o dovolenke chceli prečítať viac...

Aj adrenalínové zážitky z dovolenky

11. července 2015 v 12:36 | Casion
Ahooojte!

Tak som včera večer úspešne dorazila domov z dovolenky nabitej skvelými zážitkami a idem sa vám tak trošku pochváliť. Pochopím, ak to niekoho nebude zaujímať, ale ak by predsa len áno, budem rada.

Odchod! Smer? Dovolenka :-)

6. července 2015 v 6:49 | Casion
Ahooojte!

Mám tu pre vás informáciu ohľadom blogu vzťahujúcu sa na najbližší týždeň. Už zrejme tušíte o čo pôjde, tak to nejdem priveľmi naťahovať. Idem s priateľom do Chortvátska na dovolenku a veľmi sa teším, dúfam, že budeme mať pekné počasie a teplé more. Taktiež dúfam, že sa nespálim. tak mi držte palce!

Pre vás z tejto informácie logicky vyplýva, že týždeň nebudem na blogu a nebudem obiehať ani komentovať vaše články. Bude mi to chýbať, ale predsa len dovolenka je dovolenka a treba si ju užiť.

O dovolenke som sa dozvedela tak trochu na poslednú chvíľu (jasné, načo plánovať, my imrpvizujeme :D ), takže som nemala veľa času prednastaviť nejaké články. Avšak nejaké sa mi podarili, môžete sa tešiť na Vtipné obrázky, recenziu Selekcie a taktiež na fotky mojej Potterovskej zbierky.

Začiatok letných prázdnin

30. června 2015 v 11:17 | Casion
Pekný deň prajem vám všetkým!

Oficiálne je to tu, dnes sme dostávali vysvedčenia a zažili sme posledný deň školy v tomto
školskom roku.
Ďalší ročnník za nami, za mnou je tretí ročník gymnázia a o rok ma čaká maturita. Ach, ako strašne to znie, aký rýchly a neúprosný je čas, veď je len pred chvíľou som nastupovala na strednú a už ju mám ukončiť.

S vysvedčením som spokojná, nevyzeralo to veľmi dobre, avšak napokon sa mi podarilo opraviť
čo som chcela.
Hrozili mi nejaké štvorky, ale, našťastie, táto známka sa na mojom vysvedčení nenájde, iba dve trojky, dvojky a jednotky. Nie najlepšie, ale ani najhoršie a preto som spokojná.

Dúfam, že aj vy ste so svojimi známkami spokojní, každopádne teraz nás čakajú dva mesiace prázdniny. Škoda, že nie dva roky ako to vymyslel Jules Verne.

Nežijem, prežívam...

12. června 2015 v 18:10 | Casion
Prajem vám pekný piatkový podvečer!

Áno, viem, moja aktivita klesá k nulovým číslami a mňa ot mrzí. Nejdem sa však ospravedlňovať, koniec koncov, blog mám pre zábavu a nie ako povinnosť a ani ho tak nechcem brať. Asi každý z nás to má tak, že sa svojej stránke venuje vtedy, keď má čas, chuť a náladu.
S blížiacim sa koncom školského roka nastalo tradičné prehnané skúšanie, testovanie, písanie písomiek, robenie projektov a prezentácií, aby sa misky váh priklonili k lepšej známke. Tento rok to doľahlo aj na mňa, mala som toho skutočne veľa, a žiaľ, nemôžem napísať, že to už skončilo. Neskončilo, moje utrpenie pokračuje až do stredy budúceho týždňa.

16.5. Markus Schulz

17. května 2015 v 18:06 | Casion

Včera som sa zúčastnila skvelej akcie, o ktorej by som vám chcela napísať pár slov a trochu sa pochváliť. Nie, Svet kníh to, žiaľ, nebol, ale večera večer a v noci som bola v Banskej Bystrici v najmodernejšom klube na Slovensku - Ministry.
Išla som tam s priateľmi a jeho kamarátmi na super hudobnú akciu. Naživo sme videli a najmä počuli výborných DJ - Pico, Nifra (výborná DJ-ka), Driftmoon a najmä, najväčším lákadlom bol Markus Schulz! Neviem, či poznáte, ale na porovnanie sa radí na takú úroveň ako napríkad Tiesto či Armin.

Moje nové HP tričko

13. května 2015 v 13:41 | Casion
Keď som včera prišla domov, čakal ma v izbe balíček a ja som hneď tušila, že budem mať skvelý deň. Tentoraz sa nejednalo o knižný prírastok, ako ste možno hádali, ale o oblečenie. Nie som fashion maniačka, ale mám rada, keď moje oblečenie prezentuje to čo mám rada - fantasy, HP, LOTR, HG a podobne.
Do mojej fandomovskej kolekcie včera pribudlo krásne tričko s dlhým rukávom alebo taká tenšia mikinka s erbom Rokfortu. Dobre známe logo Hogwarts sa krásne vyníma na čienrom podklade a ja som staršne šťastná, že ho mám. Bála som sa, že mi nebude dobré, avšak pasuje výborne, aj rukávy aj dĺžka, všetko.
Dala som ho rovno oprať, keďže zapácha tou typickou novotovou vôňou a už sa teším, keď sa v ňom budem promenádovať po škole. Možno si pamätáte, že mám tielko s rovnakou potlačou, takže sa mi zbierka pekne rozširuje.

Fotky nie sú nejako extra dobré a tričko je pokrčené, práve vytiahnuté z balíčka, ale hádam vám to až tak neprekáža :-)

Palárikova Raková 2015

25. dubna 2015 v 10:25 | Casion
Prajem krásne sobotné ráno, či skôr už predpoludnie.

Palárikova Raková je národná prehliadka ochotníckych divadiel. A prečo to spomínam? Pretože okolo nej s abude točiť dnešný článok. Vo štvrtok a piatok som sa totiž zúčastnila tejto súťažnej divadelnej prehliadky ako členka poroty mladých.

Ako každá súťaž, aj táto mala odbornú porotu, no okrem nej bola aj študentská porota, ktorú tvorili žiaci našej školy vrátane mňa.

V minulosti som nič podobné ešte neskúsila a tak to bola veľmi cenná skúsenosť. Za dva dni som videla päť súťažných predstavení, z ktorých sme ako porota museli zvoliť jedno, ktoré dostalo cenu lmádežníckej poroty.

Prežitie Veľkej noci

7. dubna 2015 v 9:30 | Casion
Ahojte!
Tak sa vám, živá a zdravá hlásim po Veľkej noci, keďže počas sviatkov som na to nemala čas. Poznáte to, návštevy, obievanie a ďalšie rôzne aktivity a do toho všektého mi ešte blbne pripojenie na internet na mojom notebooku. dúfam, že sa to čoskoro opraví, momentálne som na sestrinom notebooku a dúfam, že tieto rpoblémy nebudú mať dopad na blog...

Ale k veselejšej téme - ako ste prežili Veľkú noc? Vyoblievaní, vyšibaní? Alebo ste naopak oblievali či šibali? Pochváľte sa. U nás doma býva obvlievanie iba také symbolické, ale tento rok to bol doslova masaker. Plávajúce podlahy plávali, koberce sa ešte sušia, v chodbe lietali kýble s vodou, hrnčeky, hrnce, skákalo sa cez okná a ďalšie bláznovstvá. Holt, tak to dopadne, keď sa zíde väčšia časť rodiny... Cez sviatky u nás bola rodina z Čiech - ujo, teta a malá sesternica.
Ja som sa tomu najhoršiemu našťatsie vyhla, keďže som nebola doma.

12.3. Školský výlet do...

14. března 2015 v 11:17 | Casion
Prajem vám všetkým krásny deň!

Neviem, či je to jarnou únavou alebo jednoducho iba nedostatkom času, ale posledných pár dní moja aktivita akosi klesla a ja sa vám idem ospravedlniť.Trošku to malo aj svoje odpodstatnenie, vo štvrtok som bola na školskom výlete, z ktorého sme prišli až v noci a piatok som prežila v stave zombie. Ale pekne postupne...

Obrázok s názvom Trip to Wonderland,
strašne sa mi páčil a tak som ho sme musela dať :-)

7.3. Knižný veľtrh a zraz Ostrava

8. března 2015 v 11:53 | Casion

Ahojte!
Včera som zavítala na výlet do Ostravy na knižný veľtrh a zraz a zažila som skutočne výborný deň! Do Ostravy sme vyrazili ráno pred deviatou vlakom a spoločnosť mi robilo viacero ľudí. Bol so mnou kamarát a spolužiak Peťo "Wolfi", kamarátka Val, kamarátka a blogerka Yasemin a jej bratranec a teraz už aj môj kamarát.
Napriek tomu, že s Ostravou sme až na Wolfiho nemali skúsenosti, v pohode sme trafili k Výstavišťu, kde sa konal veľtrh a keďže sme mali čas do plánovaného stretnutia, zabehli sme na "chvíľku" do Knihcentrumu, kam sme sa neskôr po veľtrhu opäť vrátili, je to tam jednoducho skvelé. Výborné knihy v obrovskom trojposchodovom obchode, jednoducho krása!

Na prízemní bola kaviareň, ktorú sme samozrejme tiež navštívili.

Idem na Knižný veľtrh

5. března 2015 v 17:28 | Casion

Vo svete blogov sa pohybujem už nejaký ten rok, avšak akosi sa mi nikdy nepodarilo zúčastniť sa žiadneho knižného zrazu ( i keď je pravda, že v minulosti neboli až také rozšírené). Chystám sa teda prelomiť ľady a túto sobotu 7.3. 2015 cestujem na môj historický prvý zraz spojený s Knižným veľtrhom v Ostrave.

Prečo vám o tom píšem?

Darčeky

20. prosince 2014 v 13:06 | Casion
Ahojte!
Oficiálne nám začali prázdniny. Včera sme mali v škole Vianočnú akadémiu a celý deň sme sa neučili. Naša trieda mala naozaj vianočnú atmoséfru, boli sme v učebni Umenia a kultúry, kde sme si púšťali cez internet koledy, mali sme zapálené sviečky na adventnom venci a na podnet našej triednej sme každý doniesli nejaký darček začínajúci sa na písmenko nášho mena. Losovali sme si z klobúka a navzájom sme si darčeky vymieňali :-)
Ja som doniesla jogurt (som Janka, takže j) a dostala som od spolužiačky dve knihy (volá sa Katka) takže ma tým skutočne potešila.

Taktiež sme si s kamarátkami vymieňali vianočné darčeky, keďže do Vianoc už spolu zrejme nebudeme. Od kamarátky Gabiky som dostala krásneho mimoňa, ktorý chodí, keď ho natiahnete. Taktiež som dostala krásny slizolinský hrnček, ručne maľovaný a vyzerá naozaj krásne. Yasemin mi ním urobila skutočne obrovskú radosť.