Autor: Tomáš Mestek
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 236
Vydavateľstvo: Nová Forma
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Mladému farmáři jménem Dirion se blíží 20 let a do jeho každodenních radostí a starostí se z ničeho nic připlete osud a láska. Jeho život nabere tvar zběsilé řeky plné vodopádů, temných zákoutí a cesty, na které ho čekají těžká rozhodnutí.
Toužebně na své skále pod oblíbeným stromem čte knihu o Paladinech z Řádu Světla. Jejich dobrodružství ho fascinují a netuší, že jedno takové má před sebou hned poté, co najde tajemný meč.

Moře inkokustu a zlata: Čtenářka - Traci Chee

10. dubna 2018 v 19:29 | Casion
Tentoraz recenzia na knihu, ktorá má krásnu obálku a lákavú anotáciu. O tom aký má obsah sa viac dozviete v samotnom článku.

Názov: Moře inkokustu a zlata: Čtenářka
Originálny názov: The Reader - Book one of the Sea of In and Gold
Autorka: Traci Chee
Počet strán: 403
Poradie v sérii: 1.
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2018

Anotácia:
Představte si svět, kde je čtení chápáno jako výsada a je povoleno jen hrstce nejmocnějších… Selfia ovládá umění přežít. Poté, co byl její otec zavražděn, ukrývala se totiž společně se svojí tetou Nin v divočině. Naučila se lovit, stopovat a také krást. Když jednoho dne tetu unesou, zůstane sama a začne si klást otázky. Kdo Nin unesl a proč? Souvisí její zmizení s otcovou vraždou a s tím podivným hranatým předmětem, který teta tak pečlivě schovávala? Kniha, kterou však nedokáže přečíst, a záhadný němý chlapec, kterého zachrání před krutým zacházením, se stanou její nadějí. Klíčem k odhalení tajemství jejího světa.

Struny času - Madeleine l´Engle

28. března 2018 v 18:54 | Casion
V dnešnej recenzii napíšem pár slov o knihe, ktorá sa onedlho dočká filmovej adaptácie. Struny času alebo v češtine V pasti času sú už starším príbehom, ktorý sa teraz dostal do popredia práve vďaka filmu.

Názov: Struny času
Originálny názov: A Wrinkle in Time
Autorka: Madeleine l´Engle
Počet strán: 222
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia:
Meg Murryová je obyčajná tínedžerka s nízkym sebavedomím a túžbou zapadnúť. Je dcérou svetoznámeho fyzika a je rovnako inteligentná a talentovaná ako jej mladší brat Charles Wallace. Všetko sa pokazí, keď ich otec zmizne za záhadných okolností, čo jej matke zlomí srdce. Zdrvenú Meg a jej kamaráta Calvina predstaví jej brat trom záhadným nebeským bytostiam, ktoré pricestovali na Zem, aby zachránili pána Murryho. Spoločne sa vydávajú na neuveriteľnú dobrodružnú cestu naprieč časom i priestorom, objavujú svety za hranicami našej fantázie, kde musia čeliť mocnému zlu.

Neslyšno - Richelle Mead

23. března 2018 v 15:59 | Casion
Knihu Neslyšno som dostala na Vianoce a marec sa stal mesiacom, kedy som si na ňu konečne našla čas a prečítala som tento neobvyklý príbeh.

Názov: Neslyšno
Originálny názov: Soundless
Autor: Richelle Mead
Počet strán: 244
Rok vydania: 2016

Anotácia:
Ve světě bez zvuku slyší jedna dívka, jak ji cosi volá…

Dívka jménem Fej žije v horské vesnici, kterou sesuvy kamení zcela odřízly od světa. Přežití vesničanů zajišťuje jediné lano, po němž jim přes zrádné skalní stěny posílají jídlo lidé z údolního království.
Naprostá závislost není však to jediné, co Fejinu vesnici sužuje: kam až paměť sahá, zdejší lidé neslyší. Jako by takovéto prokletí nestačilo, začínají nyní ztrácet i zrak. Také zásilky jídla přicházející lanovkou se začínají tenčit... Nadcházejí časy zkázy; obyvatelům horské vsi hrozí tichá temnota a smrt hladem.

Slovo je nádych - Dominika Elizabeth Hladíková

16. března 2018 v 11:40 | Casion
Po dlhej dobe od prečítania tejto básnickej zbierky, som sa rozhodla trošku ju spropagovať a formou recenzie vám o nej poviem viac.

Názov: Slovo je nádych
Autorka: Dominika Elizabeth Hladíková
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Art Floyd
Počet strán: 62

Anotácia:
Zbierka básní obsahuje veľkú časť autorkinej duše. Je ako mozaika zložená z čriepkov bolesti, strachu, prázdna i inšpirujúceho nekonečna.
Každý prežíva isté trápenie a hoci sú básne väčšinou smutné, skúste ich precítiť a nájdete v nich odpoveď na bolestne vyslovenú vetu "Som sám/sama.". Vtedy sa otvoria dvere do úplne iného, nového sveta.
Chcete ho preskúmať? Tak otvorte túto knihu. Pretože poézia je nádych, cesta k životu.

Lovkyňa čarodejníc - Virginia Boecker

12. března 2018 v 16:44 | Casion

Názov: Lovkyňa čarodejníc
Originálny názov: The With Hunter
Autorka: Virginia Boecker
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 295

Anotácia:
Elizabeth Greyová je jedna z najlepších a najdrsnejších kráľovských lovkýň čarodejníc. Je silná a neohrozená, až kým aj ju jedného dňa neobvinia z čarodejníctva a neodsúdia na smrť na hranici. Záchrana príde v poslednej chvíli od muža, ktorého doposiaľ pokladala za najväčšieho protivníka. Nicholas Perevil, najmocnejší a najnebezpečnejší čarodejník v kráľovstve, má pre ňu návrh: Ochráni Elizabeth pred popravou, ak mu ona pomôže prelomiť smrtonosnú kliatbu. No smrť na hranici zďaleka nie je to jediné, čo Elizabeth desí…

3x ÁNO pre Vraniu šestku

25. února 2018 v 12:36 | Casion
Recenzií na Vraniu šestku už bolo pomerne veľa a tak som váhala či vôbec písať nejakú ďalšiu. Rozhodla som sa pre tošku odlišnú formu článku, ktorý je skôr takou mini recenziou.

Názov: Vrania šestka
Originálny názov: Six of Crows
Autor: Leigh Bardugo
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 488
Poradie v sérii: 1.

Anotácia:
Vrania šestka - to je šesť zúfalých a pokútnych indivíduí: trestanec (čo prahne po pomste), ostrostrelec (ktorý neodolá žiadnej stávke), zbeh (čo zutekal pred životom v luxuse jednej z najbohatších rodín), špiónka (známa ako Prízrak), lámačka (čo sa pretĺka spodinou sveta pomocou mágie) a zlodej (s darom vyviaznuť živý zovšadiaľ). Najali ich na pochybnú lúpež storočia. Ich úloha je celkom jednoduchá. Vlámať sa na Ľadový dvor a oslobodiť jedného väzňa. Až na to, že Ľadový dvor je nedobytná vojenská pevnosť, ktorú zatiaľ nikto, ale naozaj nikto nezdolal.

Cigaretka na dva ťahy - Dominik Dán

21. února 2018 v 13:23 | Casion
Pár slov o novinke z detektívneho prostredia našej polície - detektívka Dominika Dána Usmívající se

Názov: Cigaretka na dva ťahy
Autor: Dominik Dán
Počet strán: 303
Vydavateľ: Slovart
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Ubehol presne rok od vraždy na brehu rieky a od vraždy Tibora Hakla - jedného z kapitánov Bossa podsvetia. V oboch prípadoch zohrali dôležitú úlohu Krauzove kontakty na podsvetie. Občas sa vypečení kamaráti z detstva zídu aj detektívovi z oddelenia vrážd. Našťastie Tiborovu mŕtvolu nikto neobjavil, oficiálne sa nevyšetrovalo, nikto nepátral po súvislostiach. Jedine Burger tušil, že jeho žiak mu prerástol cez hlavu - ak nie profesionálne, tak v riskovaní určite. No v polovici deväťdesiatych rokov sa aktivizovalo nielen podsvetie, ich metódy sa pokúsili napodobniť aj iní. Hoci amatéri, v brutálnosti vraždenia si s podsvetím vôbec nezadali. Na jar 1995 sa chlapcom z oddelenia vrážd dostal na stôl prípad vodiča dodávky - chlapca zastrelili a upálili v aute.

Serafína a roztrieštené srdce - Robert Beatty

17. února 2018 v 11:04 | Casion
Prinášam vám recenziu na tretí príbeh mladej Serafíny a jej tajuplného dobrodružstva.

Názov: Serafína a roztrieštené srdce
Originálny názov: Serafina and Splintered Heart
Autor: Robert Beatty
Počet strán: 327
Séria: Serafína z Biltmoru
Poradie v sérii: 3./3
Poznámka: recenzia na 1. diel a na 2. diel

Anotácia:
Serafína sa zobudí sa v nevysvetliteľnej tme, na tele má jazvy z neúprosného boja a onedlho zistí, že život v Biltmore sa nepredstaviteľne zmenil. Zdá sa, že všade naokolo sú nepriatelia, no ešte väčšmi ju prekvapí to, čo robia jej starí kamaráti. Biltmore je v ohrození. Blíži sa k nemu záhadná sila. Nemá meno, ale prináša so sebou prudké búrky a povodne, ktoré strhávajú všetko, čo im stojí v ceste. Serafína musí odhaliť pravdu o tom, čo sa jej stalo, a nájsť spôsob, ako ovládnuť svoje nové schopnosti, kým nie je neskoro. Má iba niekoľko dní, aby dosiahla takmer nemožné, a tak zo všetkých síl bojuje o to, aby sa znova stala strážkyňou Biltmoru, Braedenovou priateľkou, dcérou svojho tatka, hrdinkou Blue Ridge Mountains a všetkých obyvateľov i tvorov, ktorí ich nazývajú svojím domovom.

Nevoľnosť - Denisa Kancírová

12. února 2018 v 13:18 | Casion
Dnes mám pre vás recenziu na knihu Nevoľnosť, ktorú som prečítala už dávnejšie, len som sa k recenzii akosi nedostala. O knihe sme hovorili aj v Knihožrútoch, ak ste video nevideli, nájdete ho tu.

Názov: Nevoľnosť
Autorka: Denisa Kancírová
Rok vydania: 2016
Počet strán: 240

Anotácia:
Karolína úspešne ukončila štvrtý ročník vysokej školy. Okrem letného ničnerobenia si chce nájsť prácu. Cesty internetu sú k nej zhovievavé a o nejaký čas sa ocitá v osade, uprostred Karpát. Letná brigáda s ubytovaním! Čo viac by si mohla želať. A keďže je svet malý, stretáva tu starého známeho Leonarda, fešáka a pána tajomného... Avšak nič nie je také, ako to na prvý pohľad vyzerá...

Alchymistova šifra - Kevin Sands

6. února 2018 v 14:57 | Casion

Názov: Alchymistova šifra
Originálny názov: The Blackthorn Key
Autor: Kevin Sands
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 278
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:
"Nikomu neprozraď, co jsem ti dal." Dokud Christopher Rowe neobdržel toto tajemné varování, učil se řešit složité šifry a hádanky, vyráběl účinné léky, lektvary a zbraně, a vůbec byl jako učedník u mistra Benedikta Blackthorna spokojený - snad až na jeden či dva výbuchy. Pak však začne londýnské lékárníky pronásledovat záhadný kult. Začnou umírat lidé a nebezpečí se čím dál tím více přibližuje k jejich obchodu. Christopher bude muset využít všechno, co se zatím naučil, aby přišel celé věci na kloub a řádění zla zastavil. Odhalí klíč k děsivému tajemství, které by mohlo obrátit svět vzhůru nohama?

Krajina príbehov - Varovanie bratov Grimmovcov : Chris Colfer

26. ledna 2018 v 15:39 | Casion

Názov: Varovanie bratov Grimmovcov
Originálny názov: A Grimm Warning
Autor: Chris Colfer
Séria: Krajina príbehov
Poradie v sérii: 3.
Počet strán: 406
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:
Bratia Grimmovci ukryli do svojich rozprávok varovanie. Nastal čas objaviť ho! Conner je presvedčený, že sa do Krajiny príbehov už viac nevráti. Jedného dňa však odhalí tajomné posolstvo slávnych rozprávkarov a zrazu je všetko inak. S pomocou Matky husi a v sprievode svojej spolužiačky Bree sa vydáva na cestu po Európe, aby rozlúštil záhadu a zabránil hroznej katastrofe, ktorá hrozí Krajine príbehov. Alex trávi čas v milovanom rozprávkovom svete. Snaží sa naučiť všetko, čo potrebuje vedieť, aby mohla prevziať poslanie Kmotričky víly a viesť Alianciu šťastných koncov. Medzitým sa však prebúdza driemajúce zlo.

Ako sa netopier Badly stal letovým dispečerom - Mary Roe

20. ledna 2018 v 10:23 | Casion
Recenzia na krásnu a milú knižôčku Smějící se

Názov: Ako sa netopier Badly stal letovým dispečerom
Autorka: Mary Roe
Počet strán: 110
Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Netopier Badly mal bezstarostný život až pokiaľ sa starší netopieri nerozhodli zrušiť dvojročný odklad po škole s povinnosťou okamžitého nástupu do zamestnania. V tom čase sa však úplnou náhodou dostane medzi agentov MIBat (Britská letecká netopieria tajná služba), ktorí sa už dlhé roky pokúšajú dolapiť medzinárodne najhľadanejších pašerákov diamantov. Nové priateľstvo s agentkou MIBat, ale aj s počítačovým hackerom v podmienke, zavedie jeho život úplne novým smerom. Ako im Badly môže pomôcť?

Trón zo skla - Búrka v imériu : Sarah J. Maas

17. ledna 2018 v 11:16 | Casion
Mám tu pre vás recenziu na piaty diel dobre známej série Trón zo skla. Už ste čítali? Ak nie, určite by ste mali Smějící se

Názov: Búrka v impériu
Originálny názov: Empire of Storms
Autorka: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla
Poradie v sérii: 5.
Počet strán: 655
Poznámka: recenzia na predošlé diely: 1., 2., 3., 4.

Anotácia:
Dlhá cesta na trón sa pre Aelin Galathynius ešte len začala. Prisahala však, že sa svojmu kráľovstvu už nikdy neotočí chrbtom. Hlavne, ak je jediná, kto dokáže zostaviť armádu proti Temnému kráľovi a jeho beštiám. No Erawan neohrozuje Aelin len svojím vojskom, ale aj tieňmi z jej minulosti, bývalými spojencami a nepriateľmi. Na obzore sa však črtá vojna nebývalých rozmerov a Aelin sa musí rozhodnúť, koho a čo obetuje, aby zachránila svoj svet pred úplným zničením.

Dívka z inkoustu a hvězd - Kiren Millwood Hargrave

5. ledna 2018 v 17:31 | Casion
Na jeseň som bola na Humbooku, českom knižnom festivale, odkiaľ som si doniesla okrem iného aj knihu Dívka z inkoustu a hvězd. K prečítaniu knihy som sa dostala až ku koncu roka a teraz by som sa s vami rada podelila o môj názor na knihu.

Názov: Dívka z inkoustu a hvězd
Originálny názov: The Girl of Ink and Stars
Autorka: Kiren Millwood Hargrave
Počet strán: 230
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:
Od chvíle, kdy na ostrov dorazil generál Adori, nikdo nesmí překročit hranici mezi Gromerou a zbytkem ostrova. To ale Isabelle nezabraňuje v tom, aby snila o tom, že jednou prozkoumá každičký centimetr Zapomenutého území, které leží hned za hranicemi. Když zmizí její nejlepší kamarádka, Isabella se vetře do pátrací skupiny - je přeci dcerou kartografa. Navíc kromě map umí číst i hvězdy, které ji mohou dovést až do zapomenutého srdce opuštěného ostrova. Jenže svět za městskými hradbami je jen pustina plná příšer, kde pod vyschlými řekami a kouřícími sopkami spí příšera z legend. Isabella brzy zjistí, že zachraňovat bude nejen ztracenou dívku, ale především samotný ostrov.

Univerzita výjimečných: Odveta - Joelle Charbonneau

18. prosince 2017 v 13:06 | Casion

Názov: Odveta
Originálny názov: Graduation Day
Autor: Joelle Charbonneau
Séria: Univerzita výjimečných
Poradie v sérii: 3./3
Počet strán: 267

Anotácia:
Cia byla vybrána mezi elitu. Studuje na universitě v Tosu a má se stát jednou z těch, kteří povedou válkou zničenou zemi. Své schopnosti ale musí prokázat dřív, než si myslela. Povstalci totiž intrikují proti kruté a vychytralé vládě a Svaz národů se ocitá na pokraji občanské války. Cia má možnost chopit se vedení a postavit se na stranu pravdy, tváří v tvář nebezpečí a podvodům. Uvědomuje si, že její rozhodnutí ovlivní životy těch, které má ráda. Přesto však smrtelně riskuje a sází vše na loajalitu svých nevyzpytatelných spolužáků…

Falošný bozk : Mary E. Pearsonová

20. listopadu 2017 v 19:43 | Casion

Názov: falošný bozk
Originálny názov: The Kiss of Deception
Autor: Mary E. Pearsonová
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 375
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Kráľovstvo Morrighan je plné tradícií a príbehov o dávnom svete. Princezná Lia ich však neznáša. Svadba s niekým, koho nikdy predtým nestretla? Pre zaistenie politického spojenectva? Má všetkého po krk. A tak v deň svadby utečie a usadí sa vo vzdialenej dedine. Tam sa zoznámi s dvoma záhadnými príťažlivými cudzincami - princom, ktorého si mala vziať, a vrahom s úlohou zabiť ju.

Píseň zimy (S. Jae-Jones)

9. listopadu 2017 v 23:20 | Casion
Prinášam vám recenziu na knihu, ktorá si ma získala na celej čiare Usmívající se

Názov: Píseň zimy
Originálny názov: Wintersong
Autorka: S. Jae-Jones
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 391
Prevedenie: hardback
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Dávej si pozor na skřety a zboží, které prodávají. Liesl celé své dětství poslouchala krásné a tajemné příběhy o Králi skřetů - o nezbedném panovníkovi, který vládne podzemí, o Králi duchů, který ji inspiroval ke skládání hudby. Když ale Liesl vyrostla, musela své sny o králi a skládání hudby nechat stranou a věnovat se praktičtějším věcem. Avšak když zmizí její sestra Käthe, jen Liesl ví, že ji odnesli skřeti, a vydává se do podzemní říše, aby ji zachránila a přivedla zpět...

Vrahyňa proti impériu : Sarah J. Maas

5. listopadu 2017 v 21:04 | Casion

Názov: Vrahyňa proti impériu
Originálny názov: The Assassin and the Empire
Autorka: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla, novela k sérii
Počet strán: 109
Prevedenie: paperback

Anotácia:
Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, kedy je skutočne najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila - miesto, ktorá volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú slobodu získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej ale stúpa do hlavy a zabúda, že keď už má to po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť… alebo rovno aj o všetko.

Osud Tearlingu - Erika Johansen

22. září 2017 v 12:21 | Casion

Názov: Osud Tearlingu
Originálny názov: The Fate of the Tearling
Autorka: Erika Johansen
Séria: Kráľovná Tearlingu
Poradie v sérii: 3./3
Počet strán: 463
Poznámka: recenzia na 1. a 2. diel

Anotácia:
Kelsea už nie je iba dievča z chatrče, ba ani mocná kráľovná Tearlingu. Je z nej obyčajná väzenkyňa vydaná na milosť a nemilosť krutej Červenej kráľovnej. Vydala jej svoje zafíry, odovzdala jej svoju moc, a hoci tým celkom nezachránila svoje kráľovstvo, získala preň niekoľko rokov mieru. Dokážu ich jej poddaní zúročiť tak, aby už nikdy nemuseli do otroctva? Nezrúti sa celá ríša, keď nemá panovníčku? Alebo sa jej samej podarí zničiť neporaziteľné zlo, aj keď momentálne sedí v temnici hlboko pod palácom? Možno by mohla povolať na pomoc silné ženy z minulosti, ktoré sa jej zjavovali tak intenzívne, až s nimi prežívala ich dávne životy…

Invázia do Tearlingu - Erika Johansen

14. září 2017 v 18:36 | Casion
Po dlhšej dobe (a prečítaní tretieho dielu) som sa konečne rozhodla napísať recenziu na druhý diel trilógie Kráľovná z Tearlingu. Chcela by som mať zrecenzovanú komplet trilógiu a tak nemôžem vynechať ani dvojku, aj keď sa mi páčila najmenej.

Názov: Invázia do Tearlingu
Originálny názov: The Invasion to the Tearling
Autorka: Erika Johansen
Séria: Kráľovná Tearlingu
Poradie v sérii: 2./3
Počet strán: 495

Anotácia:
Kelseu Glynnovú, mladú kráľovnú Tearlingu, čaká výzva, akej dosiaľ nečelila. Zastavením zásielok otrokov do Mortmesnu nahnevala Červenú kráľovnú - brutálnu vládkyňu, ktorej moc pramení z čiernej mágie. Tá teraz posiela do Tearlingu armádu, aby ho pripravila úplne o všetko. Inváziu už nič zastaví.
Ako sa mortská armáda blíži k hlavnému mestu, Kelsea nadobúda tajomnú moc. Dokáže sa spojiť s obdobím pred Prechodom a zisťuje, že sa musí spoľahnúť na čudného, možno aj nebezpečného spojenca - ženu menom Lily, ktorá žila pred mnohými rokmi. Osud Tearlingu aj Kelseinej duše závisí práve od Lily, Kelsea však možno nebude mať dosť času, aby si to overila.

Caraval - Stephanie Garberová

26. srpna 2017 v 10:28 | Casion

Názov: Caraval
Autorka: Stephanie Garberová
Počet strán: 399
Preložila: Oľga Marečková

Anotácia:
Ak ste o Caravale počuli čokoľvek, nevyrovná sa to skutočnosti. Je to viac ako hra. Je to mágia! Scarlett ho chcela vždy zažiť a tento rok konečne dostala pozvánku. Lenže vzápätí jej sestru Tellu unesie tajomný režisér celého predstavenia. Niet sa čoho báť, Caraval je predsa iba ilúzia… Ale čo ak nie? Nech už je to akokoľvek, Scarlett ním musí prejsť aj so zlomeným srdcom a nájsť sestru, kým sa spustí nebezpečný dominový efekt následkov a navždy ju stratí.

Trón zo skla - Kráľovná v tieňoch (Sarah J. Maas)

20. srpna 2017 v 11:05 | Casion

Názov: Kráľovná v tieňoch
Originálny názov: The Queen of Shadows
Autorka: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla
Poradie v sérii: 4.
Počet strán: 663

Anotácia:
Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti. Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien. Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.

Píseň krve - Anthony Ryan

12. srpna 2017 v 12:06 | Casion

Názov: Píseň krve
Originálny názov: Blood Song
Autor: Anthony Ryan
Séria: Stín krkavce (A Raven´s Shadow)
Počet strán: 621

Anotácia:
Vélin Al Sorna, zasvěcený Šestému řádu, byl od útlého dětství cvičen k boji a zabíjení ve službách víry. Řád se stal jeho jedinou rodinou. Vélinův otec byl rytířem krále Januse, panovníka sjednocené říše. Vélinovo rozhořčení, že ho otec zbavil jeho práv a v pouhých šesti letech ho nechal na prahu Šestého řádu jako nalezence, nezná mezí. Během pobytu v řádu se navíc doslechne podivné zvěsti o své matce, na niž si téměř nevzpomíná. Postupně také odhaluje důvody, které jeho otce vedly k tomu, že ho řádu svěřil. Ale jedna pravda je důležitější než všechny ostatní: Vélina Al Sornu čeká budoucnost, kterou má teprve pochopit. Budoucnost, která změní nejen říši, ale také celý svět.

Pieseň ľadu a ohňa - Hra o tróny - George R. R. Martin

4. srpna 2017 v 11:56 | Casion

Názov: Hra o tróny
Originálny názov: A Game of Thrones
Autor: George R. R. Martin
Séria: Pieseň ľadu a ohňa (A Song of Ice and Fire)
Poradie v sérii: 1.
Počet strán: 654

Anotácia:
V dávno zabudnutých časoch rozvrátila podivná udalosť kolobeh ročných období. V krajine, kde leto trvá desaťročia a zima celý ľudský život, to pod povrchom vrie. Mráz sa vracia a na ľadových planinách na sever od Zimovresu sa za obranným Múrom kráľovstva začali zhromažďovať temné sily. Na juhu kráľova moc ochabuje - jeho najdôvernejší radca zomrel za záhadných okolností a jeho nepriatelia začínajú vystupovať z tieňa. V centre konfliktu stojí rod Starkovcov zo Zimovresu, ktorý je rázny a neústupný ako zamrznutá krajina, z ktorej pochádza. Kráľ povolá lorda Eddarda Starka, aby sa stal jeho pobočníkom, čo je úloha, ktorá neohrozuje len jeho rod, ale celé kráľovstvo.

Hra o tróny rozpráva príbeh, ktorý prechádza z krutej krajiny ľadu do letného kráľovstva epikurejského bohatstva, kde sa rozpletajú osudy lordov a dám, vojakov a čarodejníkov, vrahov a zloduchov, stretávajúce sa v časoch zlovestných znamení.